Aktualności

30.08.2018

"Smartfonowi zombie". Nietypowa kampania Tramwajów Warszawskich.

Tramwaje Warszawskie - partner wspierający działalność MOS WOLA wyszedł z nietypową kampanią społeczną. MOS WOLA w trosce o bezpieczeństwo naszych wychowanków przyłącza się do promowania akcji informacyjnej naszego sponsora.

Ludzie zmieniający się w "żywe trupy" po oddzieleniu ich od smartfonów i zastosowana wobec nich w ramach leczenia terapia szokowa – oto co widzimy w najnowszym spocie Tramwajów Warszawskich. To jeden z elementów 10. edycji kampanii społecznej "Bądźmy razem bezpieczni", prowadzonej przez stołeczną spółkę. 

Kampania z założenia ma na celu poprawienie bezpieczeństwa w ruchu drogowym. W tym roku jej hasło przewodnie brzmi "Odłóż smartfon i żyj". Tym razem rozpoczęła się nietypową akcją – na kilku przystankach tramwajowych w Warszawie pojawiły się… zombie, czyli aktorzy grający pieszych uczestników ruchu, oderwanych od rzeczywistości przez smartfony. Wkrótce potem do sieci trafił ponad trzyminutowy spot, w którym wspomniane "żywe trupy" są "leczone" poprzez pozbawienie ich dostępu do telefonów komórkowych i uczenie ich od nowa podstawowych odruchów i zachowań na ulicy.

- Przez ostatnie lata nasza kampania kierowana była przede wszystkim do kierowców, ale od pewnego czasu motorniczowie sygnalizowali nam narastający problem pieszych, którzy zapatrzeni w swoje smartfony wchodzą wprost pod tramwaj lub balansują na krawędzi peronu. Wyglądają przy tym właśnie jak zombie, którzy bezwiednie, nie zwracając uwagi na otaczającą rzeczywistość, podążają do przodu. Takich przypadków jest tak dużo, że nosi to wręcz znamiona epidemii – mówi  Maciej Dutkiewicz, rzecznik Tramwajów Warszawskich.

Prezentujemy ten nietypowy filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=mLUuMgqBE9s

 
Drukuj
PDF
Powiadom
Powrót

Komentarz (0)

Dodaj komentarz
  • Brak komentarzy